lauantai 13. joulukuuta 2014

Joulukalenterin 13. luukku

MerjanSportin Joulukalenteri - ravinto - liikunta - lepo - MIELI
_____________________________________________________________
 
Huomaan, että aika moni näistä joulukalenterin asioista käsittelee tuota Mieli aihealuetta. Ehkä se on tämä joulunaika tai raskaus jotka laittaa ajattelemaan enemmän mielen hyvinvointia.
 
Mä tykkään käsitellä asioita kirjoittamalla. Lisäksi olen kova listaamaan asioita ja suunnittelemaan paperilla. Tietäisitte vaan kuinka monta lomamatkaa esimerkiksi olen suunnitellut paperille. Osa niistä on toki toteutunut, mutta aika iso osa on vain hyviä suunnitelmia :)
 
Nuorempana pidin päiväkirjaakin, nykyisin tämä blogi toimii jonkinlaisena päiväkirjana.
 
Olen myös pitänyt sekä kiitollisuus- että positiivisuuspäiväkirjoja ja niistä ajattelinkin kirjoittaa tänne tänään.
 
Positiivisuus- ja kiitollisuuspäiväkirjojen mekaniikka on samanlainen. Kirjoitetaan joka ilta tai aamu suoraa ajatustenvirtaa asioista, joista on kiitollinen tai positiivisia asioita omasta elämästä. Ehkä itse kirjoittaisin illalla ennen nukkumaan menoa kiitollisuuspäiväkirjaa, eli asioita joista juuri sinä päivänä on ollut kiitollinen ja taas aamulla positiivisuuspäiväkirjaa, jolloin päivä lähtee hyvin käyntiin.
 
Asioiden ei tarvitse olla todellakaan mitään isoja vaan tarkoitus on huomata ihan pienetkin ilon ja onnen muruset. En ole myöskään koskaan ajatellut, että täytyisi listata jokin tietty määrä asioita tai kirjoittaa jokin tietty aika, vaan yksikin kiitollinen ajatus on merkittävä.
 
Joskus kerroin mun miehelle kiitollisuuspäiväkirjasta ja on musta on aika ihanaa, että hän muistaa melkein joka ilta kiittää mua yhdessä eletystä päivästä <3 Liian usein tärkeitä asioita pitää itsestään selvyyksinä. Kaikilla meillä on paljon asioita mistä olla kiitollinen, silloinkin kun menee vähän huonommin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti