maanantai 7. huhtikuuta 2014

Viikonlopun kuvapläjäys ja pari haastetta

Se on taas maanantai. Kyllä oli huippuviikonloppu ja viikotkin menee niin siivillä, ettei meinaa perässä pysyä! Kun katselee iPadiltä blogiin tarkoitettuja kuvia oikein ihmetyttää, että onko tää tosiaan sporttiblogi vai jonkun pesänrakennusvimmaisen foorumi?! Hih, olen tavannut itseni tekemästä kaikenlaisia mun luonteenvastaisia ruoka- ja pihatyöhommia :) Tai sit mä vaan keski-ikäistyn ja tällaiset hommat alkaa kiinnostamaan!

Mutta aloitetaan perjantaista. Mulla oli vapaapäivä ja lähdettiin heti aamusta käymään Tammisaaressa. Mä olen tehnyt viime aikoina tosi paljon töitä ja tuntuu, että aika lasten kanssa on ollut kortilla. Niinpä pidin kuopuksen poissa eskarista ja vietettiin äiti-tytär päivää. Oli aivan ihana ilma joten aloitettiin ulkoilulla.




 
Ulkoilun jälkeen ajeltiin takaisin Lohjalle ja tytär pääsi kampaajalle. Hän on pitkään jutellut, että hiuksia pitäisi vähän lyhentää, kun menevät niin takkuun ja nyt sitten mentiin Salon Klipsiin Prismakeskukseen.
 
 
Tytär sai toivomansa pitkän otsiksen <3 Ilme oli kyllä niin onnellinen kun leikkaus oli valmis. Vielä kotonakin neiti ihmetteli miten hyvin täti osasi kammata.
 
Kotona tehtiin oikea Smoothie Bar. Esikoinenkin tuli koulusta kotiin ja pistettiin blenderi laulamaan.
 
 
Ostettiin tällä kertaa valmiita Smoothie aineksia ja olin näihin kyllä tosi tyytyväinen. Hinta ei ollut sen korkeampi kuin muissakaan pakastemarjoissa ja tuli tosi hyvää. Tuollaisen ison pussin sisällä on neljä annospussia, eli voi helposti pyöräyttää vaikka välipalaksi yhden ison lasillisen smoothieta.
 
 
Sekaan vielä maustamatonta jugurttia ja eikun surauttelemaan!
 
 
 
Nam!
 
Iltapäivän aurinko oli niin houkutteleva, että löysin itseni etupihalta pihahommista. Olen ollut niin henkeen ja vereen kerrostaloihminen vuosikausia ja ajatellut että viherpeukalo ei vaan ole kasvanut tähän käteen, että kun muutimme rivariin pyysin mieheltä lupauksen, että mun ei tarvitse tehdä IKINÄ lumi- eikä pihahommia jos en itse halua.  Ja heti halusin! Siellä mä harjailin edellisen syksyn kuivuneita lehtiä etupihan puulaattojen (onko toi edes sana) alta ja asettelin narsisseja riviin. Tekee selvästi mieli laittaa kotia. Ei kai se väärin ole :)
 
 
 
Lauantaina vielä grillattiin, joten nyt on keväthommat otettu kertaheitolla käyttöön. Tajusin, että en ole ikinä ennen omistanut grilliä. Ja nyt sellainen paistattelee takapihalla parhaalla paikalla. Toi mun mies on niin tehnyt musta tässä puolessatoista vuodessa tällaisen pihatöitä ja lauantaigrillaamista harrastavan, suurperheen autoa ajavan henkilön. Hih, välillä vaikea itsekin uskoa tätä elämänmuutosta. Mutta olenpa nyt tässä tosi onnellinen joten hyvä näin <3
 
 
 
Jättikatkaravun pyrstöjen marinadi. Ihan itse tein!
Siellä on oliiviöljyä, tomaattipyreetä, persiljaa, valkosipulia ja mausteita. Sinne sekaan jättikatkaravunpyrstöt ja pari tuntia muhimista. Tuli niin herkkua!
 
 
 
 
Tässä herkkulautanen menossa grilliin. Vitsit, että tuli hyvää!
 
 
 
Pakko vielä parsatkin laittaa kuvaan, koska näistäkin tuli niin herkullisia grillattuna.
Tässä vielä lilluvat öljy-valkosipuli-mausteliemessä.
 
Meillä on töissä sellainen kuntoilukampanja (josta kerroin jo viime postauksessakin) jossa kerätään askeleita lokakuun loppuun asti ja tarkoituksena olisi askeltaa 3 500 000 askelta aina Roomaan asti. Suositus olisi ottaa 10.000 askelta / päivä. Olen tehnyt tutkimusta miten helppoa tai vaikeaa tuon päivittäisen määrän kokon saaminen on. Täytyy sanoa, että toimistopäivinä on todella haastavaa saada tuo määrä kasaan jos ei käy ns. virallisesti lenkillä.
Meidän työpaikan kampanjassa saa muuttaa kaiken liikunnan askeleiksi ja nekin lasketaan. Yksi tunti liikuntaa on aina 5000 askelta. Mutta, koska mä olen kuitenkin liikunnan ammattilainen päätin, että en päästä itseäni noin helpolla. Yritän kerätä tuon 10 000 askelta päivässä arkiaktiivisuudella ja lenkit ja muut liikunnat tulevat sitten siihen päälle. Perjantaina ja lauantaina sain 10 000 askelta ihan hyvin kasaan, mutta heti eilen (sunnuntai) kun jotenkin laiskotti enkä lähtenyt ulkoilemaan askeleet jäi vain 5000 :( Toki illalla oli kahvakuulatreenin veto, että liikuntaa tuli, mutta askeleet jäivät vajaaksi. Mutta tänään taas uusi yritys. Kyllä kannustaa nousta toimistolla tuolista.


Ja sit sohvalle! Hahah :) 


Facebookissa mut kutsuttiin toiseen haasteeseen mukaan. Haasteen nimi on Maraton viikossa. Jos tuo linkki ei toimi niin tapahtuman löytää FB:stä varmasti tuolla nimellä.

Tarkoituksena on juosta tai kävellä kukin omalla tyylillään tai vauhdillaan maratonin kilometrit 42,2 viikon aikana. Ajattelin heti tänään aloittaa! Onkohan mun sisäinen PunttiPirkko ihan kuollut vaiko vaan lomalla, kun selvästi mieli vetää tuonne lenkkimaastoihin!?









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti