tiistai 14. tammikuuta 2014

Liikkujan ravitsemus - opintojakso

Viime viikonloppuna olin taas opiskelemassa Espoossa Trainer4Youlla. Tällä kertaa aiheena oli liikkujan ravitsemus. Jakso on samalla ravitsemusvalmentaja-koulutuksen ensimmäinen lähiviikonloppu, eli jos (kun) jossain vaiheessa jatkan opintoja sinne on jo ensimmäinen lähijakso suoritettu.



Taas oli tosi mielenkiintoinen ja opettavainen viikonloppu. Ravintoa käsiteltiin tutkimustulosten ja suositusten pohjalta, unohtamatta kuitenkaan, että me kaikki olemme ravinnonkin suhteen yksilöllistä.

Ravintokeskustelu on nykyään jokseenkin kiihkeää ja usein hyvin mustavalkoista. Ajatellaan, että se oma tapa on ainoa oikea ja muut ovat väärässä ja suorastaan hengenvaarassa. Ja kyllä, suomalaisista naisista 19% on lihavia ja 46% ylipainoisia, miehissä luvut ovat 20% ja 66%. Siinä kyllä jo terveyttä ja jopa henkeäkin koetellaan, mutta tuskin syynä on yksittäinen asia kuten peruna tai hiilihydraatti.

Viikonloppu oli siis antoisa, mutta myös raskas. Olen flunssassa ja se kyllä syö voimia ja jaksamista ihan hirveästi. Nyt olen koittanut vaan lepäillä ja tankata ruokaa. Eilenkin mua suorastaan hemmoteltiin, kun töiden jälkeen jaksoin vain makailla sohvalla. Mies teki ruokaa ja tarjoili mulle sohvan uumeniin kanakeittoa, makaronilaatikkoa ja pannukakkua (jäätelöllä :) ). Treenimotivaatio olisi tosi kova, mutta pakko koittaa levätä ja parantua ensin. Tällä hetkellä pelkkä rappusten nouseminen tuottaa tuskaa.

Tänään posti toi odotetun paketin.

 
Lupasin itselleni nää treenihousut, kun ruokavalio on taas asettunut kohdalleen.
Nää on niin ihanat! Parhaalta tuntuvat housut mitä mulla on ikinä ollut.

 Better Bodies Camo-treenihousut esim. täältä, 89,90€
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti